Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Chování trenéra v tréninkovém procesu
Vachuta, Lukáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Chování trenéra v tréninkovém procesu Cíle práce: Sledování trenérského přístupu ve vedení mládežnického týmu ve fotbale. Jako sledovaný objekt bude trenér Martin z klubu Bohemians 1905. Zaměřím se na jeho chování k hráčům, na jeho způsoby vysvětlování daných cvičení, konkrétně na styl komunikace s dětmi, srozumitelnost a názornost ukázek. Sledovat budu i způsob, jakým dokáže hráče motivovat. Metoda: Pro dosažení výsledků využiji dvou metod. První metoda spočívá v pozorování a vyhotovení videozáznamů, které následně po zhlédnutí zaznamenám a vyhodnotím. Druhá metoda bude pomocí dotazování ve formě krátkého dotazníku směrovaného jak trenérovi tak i vybraným hráčům. Výsledky: Práce bude sloužit jako pozitivní a negativní zpětná vazba pro pozorovaného trenéra, který se může na základě konkrétních doporučení zlepšit ve své práci. Zároveň mohou zformulovaná doporučení sloužit jako námět, jak postupovat při vysvětlování a vedení průběhu cvičení pro všechny trenéry v mládežnických kategoriích. Klíčová slova: děti, dospělí, mladší školní věk, chování, psychologie sportu, respektování zákonitostí
Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy
Kobyláková, Karolína ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá doplňujícím vzdělávacím oborem Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem je zjistit zkušenosti z pilotního programu zavedení Taneční a pohybové výchovy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy - pohyb, tanec, jeho přínos pro vývoj člověka a vysvětlen význam taneční a pohybové výchovy jako výchovného prostředku. Vzhledem ke specifikaci 1 stupně je jedna z částí věnována problematice mladšího školního věku. V textu je také zmapován legislativní proces prosazování koncepce zavedení Taneční a pohybové výchovy a jeho konečné ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Podrobně se zabývá koncepcí Taneční a pohybové výchovy, jejím vzdělávacím obsahem, charakteristikou a cíli. V neposlední řadě se věnuje problému kvalifikovanosti vyučujících daného předmětu. Výzkumná část zpracovává aktuální poznatky a zkušenosti z pětiletého cyklu výuky předmětu na pilotní ZŠ v Praze 5 - Slivenci prostřednictvím dotazníku pro 1. (vstupní) a 5. (výstupní) ročník. Mapuje aktuální stav zavádění výuky Taneční a pohybové výchovy v základních školách.
Pohybová aktivita jako součást životního stylu dětí na 1. stupni základní školy
Kobyláková, Kateřina ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
: Cílem této diplomové práce je shrnutí poznatků o pohybové aktivitě dětí mladšího školního věku a prostřednictvím průzkumových dotazníků zjištění pohybové aktivity dětí na 1. stupni základní školy ( 1.-5. třída). Teoretická část se zaměřuje na definování základních pojmů spojených s danou problematikou a vymezení významu a vlivu pohybové aktivity na zdraví jedince. Dále je věnována charakteristice mladšího školního věku a vlivu rodiny a školy na pohybovou aktivitu dětí mladšího školního věku. Součástí diplomové práce je i výzkumná část zaměřená k získání aktuálních poznatků o pohybové aktivitě dětí na 1. stupni ZŠ.
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Chování trenéra v tréninkovém procesu
Vachuta, Lukáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Chování trenéra v tréninkovém procesu Cíle práce: Sledování trenérského přístupu ve vedení mládežnického týmu ve fotbale. Jako sledovaný objekt bude trenér Martin z klubu Bohemians 1905. Zaměřím se na jeho chování k hráčům, na jeho způsoby vysvětlování daných cvičení, konkrétně na styl komunikace s dětmi, srozumitelnost a názornost ukázek. Sledovat budu i způsob, jakým dokáže hráče motivovat. Metoda: Pro dosažení výsledků využiji dvou metod. První metoda spočívá v pozorování a vyhotovení videozáznamů, které následně po zhlédnutí zaznamenám a vyhodnotím. Druhá metoda bude pomocí dotazování ve formě krátkého dotazníku směrovaného jak trenérovi tak i vybraným hráčům. Výsledky: Práce bude sloužit jako pozitivní a negativní zpětná vazba pro pozorovaného trenéra, který se může na základě konkrétních doporučení zlepšit ve své práci. Zároveň mohou zformulovaná doporučení sloužit jako námět, jak postupovat při vysvětlování a vedení průběhu cvičení pro všechny trenéry v mládežnických kategoriích. Klíčová slova: děti, dospělí, mladší školní věk, chování, psychologie sportu, respektování zákonitostí
Etická témata v předškolním vzdělávání
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce je zaměřená na problematiku etického vzdělávání v českých mateřských školách a na prvním stupni škol základních. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, charakterizován předškolní a mladší školní věk z hlediska psychologického a z hlediska vývoje mravního. V následujících kapitolách se práce věnuje historickému vývoji mravní výchovy na školách od Jana Amose Komenského po současnost. Metodická část popisuje cíle a metody etické výchovy definované podle Pavla Vacka ve srovnání s Prof. PhDr. Zdeňkem Matějčkem, CSc. Dále se zaměřuje na témata etické výchovy podle R: Roche Olivara a využitelností etické výchovy při naplňování klíčových kompetencí dětí podle "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání". Záměrem výzkumu je dotazníkové šetření a zjištění, do jaké míry je podle respondentů etická výchova důležitá a jaká témata vidí pedagogové pro děti a žáky jako nejvíce přínosná. Z výsledků je dobře patrné, že současní pedagogové považují etickou výchovu za důležitou, ale cíleně s ní většinou nepracují. Za nejdůležitější témata považují ty, jež vedou děti k prosociálnímu chování.
Sexuální výchova dětí s PAS mladšího školního věku v rodině
KOBLÁSOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce je zjistit některé problémy související se sexuální výchovou dětí mladšího školního věku s poruchami autistického spektra a informovanost rodičů v této problematice. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány jednotlivé poruchy, které jsou zahrnovány do celkové diagnózy se souhrnným názvem poruchy autistického spektra (dále jen PAS), mezi něž patří například Dětský autismus, Aspergerův syndrom, Rettův syndrom, Dětská dezintegrační porucha či Atypický autismus. U jednotlivých diagnóz jsou stručně popsány symptomy a projevy daných postižení. Dále je věnována tématu sexuality a sexuální výchovy jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na děti s PAS mladšího školního věku. Důležitým faktorem ve výchově jedinců s PAS je rodina ve spolupráci s odborníky. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na zjišťování konkrétní situace v rodinách, jakým způsobem probíhá nácvik a vysvětlování základních hygienických návyků a sexuální výchova v základní formě, tedy přiměřená věku a druhu postižení. Výzkumný vzorek tvoří rodiny s dětmi s PAS, které navštěvují spolek Auticentrum v Českých Budějovicích a jsou mladšího školního věku. Výzkum probíhal dle zásad kvalitativní metodiky a k získávání informací byl použit polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně analyzovány a vyhodnoceny ve čtyřech oblastech vztahy, hygiena a oblékání, intimita a informovanost. Ve všech oblastech zkoumání byly nalezeny problémy. V diskuzi práce je navrženo řešení a doporučena současná odborná literatura.
Motorická výkonnost venkovské a městské mládeže ve věku 9 - 11 let
RYBÁROVÁ, Petra
Tématem této práce je porovnání antropometrických měření a motorické výkonnosti u dětí ve věku 9 - 11 let z měst a vesnic. Výsledky antropometrických měření a zjištěné hodnoty ve vybraných motorických testech jsou porovnány s tabulkami, které byly přepočítány na normy, standardy, s využitím desetistupňové bodovací stupnice u motorických testů. Statistická významnost zjištěných hodnot, rozdíly mezi oběma testovanými skupinami probandů je vyhodnocena t-testem.
Vytvoření a ověření programu pro kroužek sportovní gymnastiky dívek na prvním stupni základní školy
VÍTKOVÁ, Pavla
Cílem mé diplomové práce je vytvoření programu vhodného pro práci krouţků sportovní gymnastiky na 1. stupni základní školy a jeho ověření v praxi. Hlavním úkolem je sestavit a ověřit vhodný program v oddílu sportovní gymnastiky (přípravka), nebo v krouţku SG při ZŠ. Výzkum probíhal na ZŠ a MŠ Sezimovo Ústí v krouţku SG pro 1. stupeň od září do prosince roku 2011. Součástí práce je zjištění úrovně pohybových dovedností pomocí vstupních testů a případné zdokonalení díky aplikovanému programu, tedy zjištění výstupní úrovně dovedností. Pro získání výsledků pohybových dovedností byla pouţita testovací baterie. Výsledky byly zpracovány do přehledných tabulek a grafů. Diplomová práce obsahuje nově vytvořený program pro krouţek sportovní gymnastiky. Učitelům a trenérům gymnastiky by měla zpřístupnit problematiku programů pro krouţky sportovní gymnastiky a pomoci při vytváření vlastních programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.